Radionica "Izrada interaktivnih igara u Scratchu"
Radionica "Izrada interaktivnih igara u Scratchu" organizirana je kao dio sveučilišnog projekta i prakse edukacije informatike. Radionicu su održali budući edukatori informatike s višegodišnjim iskustvom u programiranju, Kristijan Barišić (učitelj informatike) i Mirela Ražnjević Moravčić, studenti diplomskog studija Informatike (5. godina) - nastavni smjer, na Fakultetu informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Aktivnost je provedena pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Snježane Babić.
Uz stručno vodstvo, učenici su samostalno izradili vlastitu verziju popularne igre Snake, pri čemu su učili o kretanju likova, korištenju varijabli te postavljanju pravila i interakcija unutar igre.
.
PROJEKT DJEVOJČICE U STEM-u
Učenice 7. i 8. razreda ove školske godine sudjelovale su u projektu Djevojčice u STEM-u pod mentorstvom nastavnice fizike.
Našu školu predstavljale su: Petra Babić (7.b), Tea Tatar (7.d), Marita Mrvica (7.d), Lana Tošić (7.d), Petra Gabriela Baković (7.d), Mihaela Ana Vučenović (7.d), Laura Blaće (7.d), Manuela Mikulandra (7.a), Kiara Radnić (8.d), Nika Kravar (8.d), Mihaela Brajković (8.d), Ivana Šunjerga (8.d), Mare Mileta (8.b), Antea Mileta (8.b), Klara Petković (8.b), Ema Đilas (8.b), Josipa Badžim (8.c), Tina Erceg (8.c), Karla Brkić (8.c), Sara Kardum (8.c), Tena Maretić (8.a), Marta Krnić (8.a) i Ana Šunjerga (8.a).
Projekt je nastao sa željom da se kod djevojčica sedmih i osmih razreda probudi ili produbi ljubav prema matematici i prirodnim znanostima, ali i da razvijaju kompetencije 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija.
Projekt je trajao 8 mjeseci, sve je započelo u studenom 2023., a završilo u lipnju 2024. U tom periodu djevojčice su se kroz međuvršnjačku suradnju te dozu natjecateljskog duha okušale u projektnim zadacima, natjecanju, imale priliku upoznati znanstvenice te koristile različite aplikacije za rad.
Za početak, djevojčice su snimile video u kojem su se predstavile ostalim sudionicima. Sljedeća aktivnost bila je ponavljanje činjenica vezanih za sigurnost na internetu, na zabavan i zanimljiv način pomoću igre (Chatterbox).
Također, imale su zadatak izraditi logo projekta, te se glasanjem odabrao službeni logo.
Naši prijedlozi za logo su bili:
.
.
.
.
.
Zatim se održao intervju sa znanstvenicama. Ove godine pridužile su nam se znanstvenice: Jelena Bujan, Jelena Ciucci Matovina, Ivana Čavlina Tomašević, Mirela Beriša. Djevojčice su mogle preko video poziva poslušati njihovu priču kako su se snašle u svijetu znanosti te im posta vljati pitanja.Znanstvenice su podijelile svoj put od školskih klupa do sadašnjih radnih mjesta, objasnile svoj posao, prednosti rada u znanosti te kako usklađuju privatni i poslovni život.
Ekipno natjecanje Djevojčice u STEM-u, održano je 8. ožujka 2024, gdje smo sudjelovali s 4 ekipe. U svakoj ekipi su dvije učenice 7. razreda i dvije učenice 8. razreda.
Ekipa u kojoj su sudjelovale učenice Mare Mileta (8.b), Antea Mileta (8.b) i Laura Blaće (7.d), osvojila je odlično 13. mjesto (natjecala se 201 ekipa).
Učenice su imale i projektni zadatak na temu: Kako je izgledao jedan dan u životu znanstvenice Maria Sibylla Merian. U nastavku pogledajte kako su odradile zadatak.
Učenice su pokazale znanje i logičko zaključivanje, sposobnost primjene znanja u svakodnevnom životu, te zanimanje za prirodne znanosti, a pritom su se i zabavile.
Međunarodni projekt “Djevojčice u STEM-u” nastavlja oblikovati buduće generacije, potičući ih na istraživanje i razvoj u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike.
Projekt "Slobodni pad Fausta Vrančića"
Učenici 8. d razreda (Mihovil Copić, Ivana Dujić, Lara Knežić, Luka Krnić, Gabrijela Kulušić, Jakov Rogulić, Stipe Vrvilo i Niko Žurić) sudjelovali su u školskom projektu „Slobodni pad Fausta Vrančića“ . Cilj ovog projekta bio je istražiti život i rad Fausta Vrančića, te po uzoru na njega izraditi padobran za lutku. Izradili su dva padobrana, pomoću salvete i najlonske vreće. Nakon izrade padobrana izvršili su razna mjerenja kao što su vrijeme padanja lutke bez i s padobranom, te nakon toga računali akceleraciju slobodnog pada i silu otpora zraka u oba slučaja. Uz malo kreativnog rada i poznavanja fizike slobodnog pada zaključili su da padobran služi kako bi povećao silu otpora zraka te smanjio brzinu udara o tlo, a to su potvrdili pokusom i računom, te rezultate prezentirali ostalim učenicima u razredu.
Projekt
NAZIV PROJEKTA: "PREHRANA 3"
NAZIV POZIVA: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (školska godina 2018. - 2019.)
IZVOR FINANCIRANJA: Projekt financiran sredstvima Europske unije iz Fonda europske pomoći za najpotrebitije (FEAD)
CILJ PROJEKTA: Ublažavanje najgorih oblika dječjeg siromaštva, pružanjem nefinancijske pomoći djeci u siromaštvu ili u riziku od siromaštva i to u vidu podjele obroka u osnovnim školama
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA: 693.499,91 kn
TRAJANJE PROJEKTA: prosinac 2018. - srpanj 2019. (s mogućnošću retroaktivnog financiranja od 03. rujna 2018.)
KORISNIK: Grad Šibenik
PARTNERI: OŠ Petra Krešimira IV, OŠ Meterize, OŠ Tina Ujevića, OŠ Jurja Šižgorića, OŠ Jurja Dalmatinca, OŠ Vrpolje, OŠ Fausta Vrančića, OŠ Vidici, OŠ Brodarica
Projektom „Prehrana 3“ Grad Šibenik je sredstvima Europske unije iz Fonda europske pomoći za najpotrebitije (FEAD) osigurao besplatnu školsku prehranu za 765 djece u riziku od siromaštva u svih 9 osnovnih škola kojima je osnivač, koja su zadovoljavala kriterije natječaja.