JURJEVA PLESNA RAZGLEDNICA
- Zašto ne bi i mi koji nismo u plesnoj školi malo plesali?
Nakon ovog knjižničarkinog upita svi su se dobro nasmijali, odmahnuli
rukama, glavama...
Dva mjeseca kasnije... Dan škole. Juraj Dalmatinac ponosno predstavlja
svoju plesnu razglednicu. SVI plešu; djeca, učitelji, stručna služba,
tehničko osoblje...
Jurjeva plesna razglednica pretvorila se u veliki projekt kojem je
glavni cilj bio prikazati razvoj plesa kroz povijest, od starih
afričkih plemena, preko baletana, valcera, can cana, charlestona,
tanga pa sve do supkulturnih plesova novijeg doba i onih današnih tzv.
plesova. Dotakli smo se i plesnih filmova pa su naši osmaši briljirali
u Briljantinu, Prljavom plesu i Paklenom šundu. Učiteljice su umijeće
pokazale u can canu, charlestonu, neke su zalutale među punkere, a
najveće ovacije su ipak dobile disco dive; učiteljica Nevenka,
nastavnica Miranda i svima draga spremačica Štefa.
Čitava predstava nas je dobro nasmijala, podsjetila na neka divna,
davno zaboravljena vremena, a starijoj populaciji u publici su se oči
na momente napunile suzicama.
Ples nas je kroz ova dva mjeseca povezao, zabavio, opustio, nasmijao i
iznad svega, učinio sretnim ljudima.
SNALAŽENJE U VREMENU
PRIMJER IZ PRAKSE
.
.
.
Planiranje školskih projekata, kvalitetno osmišljavanje nastavnih sati za uvježbavanje gradiva i nove metode sastavni su dio planiranja u radu svakog učitelja / svake učiteljice.
Važno je znati koje ishode želimo ostvariti. Sigurna sam da mnoge kolegice i kolege tako i rade, ali nije naodmet podsjetiti se.
Zašto ne bismo svu nastavu planirali projektno i sve sadržaje propisane Godišnjim nastavnim planom i programom integrirali u jedinstvenu cjelinu?
Trenutačno u trećem razredu obrađujem temu SNALAŽENJE U VREMENU (Prošlost, sadašnjost, budućnost) pa sam i sadržaje iz drugih predmeta povezala s tom temom.
- HRVATSKI JEZIK - priče, mitovi i legende našega zavičaja, podrijetlo imena grada i njegovih dijelova (pri prikupljanju informacija dobro je surađivati sa starijim članovima šire obitelji učenika)
- LIKOVNA KULTURA -rekompozicija glava sa šibenske katedrale, izrada maski, crtanje predmeta iz prošlosti,modeliranje katedrale (ili nekog drugog kulturno-povijesnog spomenika po izboru)
- GLAZBENA KULTURA - tradicijske pjesme i plesovi iz šibenskog kraja (svakog dijela posebno: obala - otoci - zaleđe), uspoređujemo, tražimo sličnosti i razlike nakon usvajanja glazbenih sastavnica
- MATEMATIKA - računamo, npr. koliko se godina gradila naša katedrala, u kojem se stoljeću prvi put spominje Šibenik, koliko je trajao Rujanski rat... Neka učenici sami smisle zadatke riječima
- PRIRODA I DRUŠTVO - rad u skupinama (naselja, županijsko središte, kulturno-povijesni spomenici, poznate osobe, kuhinja, običaji...)
- TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA - tradicionalne dječije igre šibenskoga kraja
- SAT RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNA AKTIVNOST - Veliki rođendan velikoga grada (950 godina Šibenika), izložba starih predmeta, učenici će doći na izložbu odjeveni u narodne nošnje te ćemo na jedan dan živjeti u prošlosti (nećemo se koristiti električnom energijom, pisaćemo na drvenim pločicama i brisati krpicama)
- IZVANUČIONIČKA NASTAVA - posjetit ćemo Restauratorski zavod
Ovakav način rada učenicima je izrazito zanimljiv, vesele se kad predmeti nisu strogo odvojeni, brže, lakše i učinkovitije usvajaju nastavno gradivo.
Bezbroj je mogućnosti za ostvarivanje svih potrebnih ishoda te za formativno i sumativno praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje iz svih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema.
„Win-win situacija” za sve uključene u odgojno-obrazovni proces (učenici – obitelj – škola).
......................
Melita POLIĆ, učiteljica