SNALAŽENJE U VREMENU
PRIMJER IZ PRAKSE
.
.
.
Planiranje školskih projekata, kvalitetno osmišljavanje nastavnih sati za uvježbavanje gradiva i nove metode sastavni su dio planiranja u radu svakog učitelja / svake učiteljice.
Važno je znati koje ishode želimo ostvariti. Sigurna sam da mnoge kolegice i kolege tako i rade, ali nije naodmet podsjetiti se.
Zašto ne bismo svu nastavu planirali projektno i sve sadržaje propisane Godišnjim nastavnim planom i programom integrirali u jedinstvenu cjelinu?
Trenutačno u trećem razredu obrađujem temu SNALAŽENJE U VREMENU (Prošlost, sadašnjost, budućnost) pa sam i sadržaje iz drugih predmeta povezala s tom temom.
- HRVATSKI JEZIK - priče, mitovi i legende našega zavičaja, podrijetlo imena grada i njegovih dijelova (pri prikupljanju informacija dobro je surađivati sa starijim članovima šire obitelji učenika)
- LIKOVNA KULTURA -rekompozicija glava sa šibenske katedrale, izrada maski, crtanje predmeta iz prošlosti,modeliranje katedrale (ili nekog drugog kulturno-povijesnog spomenika po izboru)
- GLAZBENA KULTURA - tradicijske pjesme i plesovi iz šibenskog kraja (svakog dijela posebno: obala - otoci - zaleđe), uspoređujemo, tražimo sličnosti i razlike nakon usvajanja glazbenih sastavnica
- MATEMATIKA - računamo, npr. koliko se godina gradila naša katedrala, u kojem se stoljeću prvi put spominje Šibenik, koliko je trajao Rujanski rat... Neka učenici sami smisle zadatke riječima
- PRIRODA I DRUŠTVO - rad u skupinama (naselja, županijsko središte, kulturno-povijesni spomenici, poznate osobe, kuhinja, običaji...)
- TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA - tradicionalne dječije igre šibenskoga kraja
- SAT RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNA AKTIVNOST - Veliki rođendan velikoga grada (950 godina Šibenika), izložba starih predmeta, učenici će doći na izložbu odjeveni u narodne nošnje te ćemo na jedan dan živjeti u prošlosti (nećemo se koristiti električnom energijom, pisaćemo na drvenim pločicama i brisati krpicama)
- IZVANUČIONIČKA NASTAVA - posjetit ćemo Restauratorski zavod
Ovakav način rada učenicima je izrazito zanimljiv, vesele se kad predmeti nisu strogo odvojeni, brže, lakše i učinkovitije usvajaju nastavno gradivo.
Bezbroj je mogućnosti za ostvarivanje svih potrebnih ishoda te za formativno i sumativno praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje iz svih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema.
„Win-win situacija” za sve uključene u odgojno-obrazovni proces (učenici – obitelj – škola).
......................
Melita POLIĆ, učiteljica